Ιδρυματικό Αποθετήριο ΤΕΙ Ηπείρου  

Γλωσσικές ικανότητες ατόμων με σύνδρομο DOWN

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Αλβανού, Αντιγόνη el
dc.contributor.author Σταθάκη, Μαρία el
dc.date.accessioned 2017-09-21T07:34:21Z
dc.date.available 2017-09-21T07:34:21Z
dc.date.issued 2017-09-21
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/7489
dc.rights Default License
dc.subject Γλωσσικές ικανότητες el
dc.subject Σύνδρομο Down el
dc.title Γλωσσικές ικανότητες ατόμων με σύνδρομο DOWN el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Λογοθεραπεία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2017
heal.bibliographicCitation Αλβανού, Α. & Σταθάκη, Μ., 2017. Γλωσσικές ικανότητες ατόμων με σύνδρομο Down. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Λογοθεραπείας. el
heal.abstract Το σύνδρομο Down είναι ένα από τα γνωστότερα σύνδρομα που έχει απασχολήσει τον επιστημονικό κόσμο με τη διεξαγωγή πολυάριθμων ερευνών για την αποσαφήνισή του. Πρόκειται για μια γενετική διαταραχή, η οποία οφείλεται στην ύπαρξη ενός τμήματος ή ενός ολόκληρου επιπλέον χρωμοσώματος στο 21ο ζεύγος χρωμοσωμάτων κάθε κυττάρου, γι’ αυτό και εναλλακτικά ονομάζεται, τρισωμία 21 (Biwi, 2012). Το σύνδρομο επηρεάζει το άτομο τόσο ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά και τη σωματική του διάπλαση, όσο και ως προς το νοητικό και γνωστικό του επίπεδο, τη συμπεριφορά, την επικοινωνία, την ομιλία και κατ’ επέκταση τη μάθηση και τις σχολικές του επιδόσεις (Brill, 2006). Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι διττός: (1) η κατανόηση των γλωσσικών και μαθησιακών ικανοτήτων και αδυναμιών των ατόμων με σύνδρομο Down κατά την παραγωγή και την κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου, καθώς και (2) η συγκέντρωση και παρουσίαση προτεινόμενων διδακτικών και λογοθεραπευτικών τεχνικών για την αντιμετώπιση και τη βελτίωση των ελλειμμάτων. Πιο αναλυτικά, μέσω της μελέτης των γλωσσικών ικανοτήτων των ατόμων με σύνδρομο Down και της σύγκρισής τους με τον τυπικά αναπτυγμένο πληθυσμό, γίνονται εμφανή τα ελλείμματα που παρουσιάζουν σε καθέναν από τους γλωσσικούς τομείς: φωνολογία, προσωδία, μορφολογία, λεξιλόγιο, και ιδιαίτερα στη σύνταξη (Berglund et al., 2001˙ Roberts et al., 2005˙ Price et al., 2008˙ Kent και Vorperian, 2013). Οι δυσκολίες οι οποίες αρχικά γίνονται αισθητές στην ομιλία, επεκτείνονται κατά τη σχολική ηλικία και στον γραπτό λόγο (Byrne et al., 2002). Έρευνες όμως έχουν δείξει ότι η ικανότητα της ανάγνωσης είναι το δυνατό σημείο των παιδιών με σύνδρομο Down και μπορεί να αξιοποιηθεί για τη βελτίωσή τους σε όλους τους τομείς της γλώσσας (Verucci et al., 2006). Επομένως, γίνεται αντιληπτό, ότι τα άτομα με σύνδρομο Down έχουν δυναμικές εξέλιξης, αρκεί να δεχθούν εγκαίρως και εφόρου ζωής σωστή εκπαίδευση και συνεχή ενασχόληση, τόσο από δασκάλους και θεραπευτές, όσο και από το οικογενειακό τους περιβάλλον (Aparicio και Balana, 2002). Παρόλα αυτά, πρέπει να τονιστεί, ότι κάθε άτομο με σύνδρομο Down είναι μια ξεχωριστή οντότητα, έχει τις δικές του δυσκολίες και ικανότητες και θα πρέπει να γίνεται προσεκτική επιλογή της μεθόδου ή του συνδυασμού των μεθόδων που θα χρησιμοποιηθούν (Sokotko και Tenenbaum, 2016). el
heal.advisorName Μαρτζούκου, Μαρία el
heal.committeeMemberName Νούσια, Αναστασία el
heal.committeeMemberName Νάσιος, Γρηγόριος el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 78
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics