Department:Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής
Abstract:
Η προσχολική αγωγή αποτελεί μία σημαντική λειτουργία στην εκπαιδευτική διαδικασία των παιδιών. Συγκεκριμένα, μία προσχολική τάξη είναι ένας χώρος δυναμικός και ζωντανός που φιλοξενεί τα παιδιά που σε αυτήν την ηλικία διέπονται από δημιουργικό πνεύμα και περιέργεια. Τα παιδιά σε αυτήν την φάση της ζωής τους επιθυμούν να εξερευνήσουν και να ανοίξουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες κάτι που χρειάζεται να γίνεται πάντα με ασφάλεια και καθοδήγηση. Ο σταθμός προσχολικής αγωγής φιλοξενεί τα παιδιά στα πρώτα χρόνια της ζωής τους και για να είναι επιτυχημένη η λειτουργία του κρίνεται απαραίτητο να ακολουθεί κατασκευαστικούς και δεοντολογικούς κανόνες. Εκτός όμως από την ασφάλεια που χρειάζεται να παρέχει στα παιδιά ένας ανάλογος χώρος, σημαντική είναι και η οργάνωση μέσω της οποίας επιτυγχάνεται ένα καλύτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τους τρόπους οργάνωσης ενός σύγχρονου σταθμού προσχολικής αγωγής και αναφέρεται η κείμενη νομοθεσία έτσι ώστε να υπάρχει ασφάλεια στον χώρο. Περιγράφεται αναλυτικά ο κάθε χώρος εντός του σταθμού και εξωτερικά αυτού. Στο εμπειρικό μέρος της εργασίας, παρουσιάζεται μελέτης περίπτωσης σε σταθμό προσχολικής αγωγής του νομού Ιωαννίνων με κύριο στόχο την παρουσίαση της οργάνωσης του χώρου στα πλαίσια του προσχολικού προγράμματος.
Citation:
Πανταζή, Β. κ.ά., 2018. Οργάνωση και διοίκηση σταθμού προσχολικής αγωγής. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Προσχολικής Αγωγής.